A140911A14 |
Coeducació i perspectiva de gènere - Parets 0-6 |
2023-2024 |
Taller d'equips de centre. Educació Infantil |
|
|
|
31/1/2024 - 29/4/2024 (15 hores) de h a h |
|
Centre Cultural Can Rajoler |
|
Travessera, 1 (Parets del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 31/12/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Partim de la convicció del poder transformador de l’educació i per tant, posem el focus en la seva funció socialitzadora i en la
seva vesant comunitària. D’aquesta manera, els agents educatius són els protagonistes de les nostres intervencions com a
persones adultes que acompanyen les criatures en la descoberta del món i de si mateixes.
|
| |
Objectius |
Formar i sensibilitzar l’equip de mestres en perspectiva de gènere des d’una mirada interseccional i atenta a
la diversitat
• Oferir els coneixements teòrics necessaris per situar el moment actual, la perspectiva de gènere i les
desigualtats en l’àmbit educatiu i les violències que se’n deriven
• Oferir metodologies per a l’anàlisi i l’observació sistematitzada de la realitat, per tal de poder donar
continuïtat al procés crític de revisió constant de les pràctiques educatives.
• Establir les bases de continuïtat i del treball posterior per definir unes línies clares i concretes de la
intervenció coeducativa al centre
|
| |
Continguts |
El gènere en primera persona: fer visible allò invisible, introduint la importància del paper de la mestra-educadora
• El sistema sexe-gènere: fonaments conceptuals i com opera
• Models hegemònics de feminitat i masculinitat: del qüestionament a la diversitat
• Androcentrisme i estereotips de gènere
• Interseccionalitat i perspectiva LGTBI : bàsiques per a una mirada diversa i àmplia de la realitat
• Coeducació i pedagogies feministes: conceptualització i línies d’intervenció
• Agents de socialització: del marc global a l’escola
• Els continguts, contes i les cançons com a elements de socialització: eines per a la observació sistemàtica i idees per
la tria i l’acompanyament
• Els jocs, materials i l’espai com a elements de socialització: eines per a la observació sistemàtica i idees per la tria i
l’acompanyament
• El paper de l’equip de mestres: revisió interna, llenguatge i intervenció amb infants
• La relació amb famílies: com intervenim amb les famílies, posicionament d’escola i estratègies per la sensibilització i la
cooperació
• Les bases per a l’elaboració del Projecte coeducatiu de centre
|
| |
Formador/a |
Anna Carreras PortCoeducaccio.coop
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents en relació a l'activitat.
Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat.
Definició de les línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals/grupals en relació a l'aprofitament i transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals de l'educació 0-6 de Parets del Vallès
|
| |
E-mail |
crp-montmelo@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS5 - Igualtat de gènere |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
31/01/2024 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
dimecres |
21/02/2024 |
|
|
Sessió 3 |
dilluns |
04/03/2024 |
|
|
Sessió 4 |
dimecres |
20/03/2024 |
|
|
Sessió 5 |
dilluns |
08/04/2024 |
|
|
Sessió 6 |
dilluns |
29/04/2024 |
1000 |
1100 |
|
| |